Gyermek pasziánsz, Libri Antikvár Könyv: 55 pasziansz (Ladányi Lóránt (szerk.)), Ft
Bár megírtuk, hogy megérkezett a Windows 10, hogy hogyan tudja azonnal telepíteniés hogy mire érdemes figyelnia legeslegfontosabb dologról még semmit nem írtunk: fizetős lett a PASZIÁNSZ!
(HD) gameplay pasziánsz + végigjátszás
Arról már áprilisban megemlékeztünkhogy a Microsoft meghajol a nosztalgiába révedő felhasználók előtt, és visszateszi a klasszikus játékot az őt megillető helyre. Azt viszont egészen a megjelenésig elhallgatta a cég, hogy ha nem szeretnénk, hogy egészablakos reklámok ugrándozzanak fel két játék között, akkor bizony fizetnünk kell.
De nem ám egy egyszeri összeget, hanem rendszeres havidíjat! A munkakerülés ára havi 1,49 vagy évi 9,99 dollár.
A cég azzal mosná tisztára a nevét, hogy ezért nemcsak a másodperces hirdetésektől szabadulunk meg, hanem olyan nyalánkságokkal is kényeztet, mint a Napi Kihívásokért járó extra érme. Aki még mindig a huszadik században él, és azt hiszi, a kártyajátékkal csak kártyázni lehet — mint én eddig —, annak ugyanis tudnia kell, gyermek pasziánsz a Microsoft Pasziánsz Kollekció ötféle játékmódot kínál, és mindegyiket minden nap megbolondítják egy-egy Napi Kihívással is.
Ezek teljesítéséért pedig érméket lehet nyerni, ami félrevezető név, mert venni nem lehet rajtuk semmit. Valójában ezek pontok, amelyek alapján mindenféle rangokat lehet elérni, és a gyermek tojást féreget talált feljebb kúszni a havi ranglistán. Tehát az előfizetés az egy-egy kihívásért kapható érmék számát is feltuningolja.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy már a Windows 8-ban is ugyanebben a rendszerben szégyenítette meg alakította át a cég a pasziánszt, akkor viszont a játék ki is került a szériafelszerelések közül, csak külön appként lehetett beszerezni az alkalmazásboltból. Ez tehát az első alkalom, hogy egy alapértelmezett Windows-játék havidíjassá vált.
Mondjuk maga a Gyermek pasziánsz 10 meg ingyen van, szóval sok reklamálni valónk gyermek pasziánsz lehet. Aki azért mégiscsak bosszankodik, annak az jelenthet vigaszt, hogy a másik nagy klasszikus, az Aknakereső is visszatérta jelek szerint mindenféle átalakuló médiafogyasztási szokásra való érzékeny reflexió nélkül.
Vagyis ingyen.